Xiaomi YU7’nin menzili açıklanandan düşük çıktı


Xiaomi’nin elektrikli SUV modeli YU7, bağımsız testlerde kağıt üzerindeki menzil vaadini karşılayamadı. Çin merkezli yayın kuruluşu Sohu tarafından yapılan testlerde; 2026 model YU7 Max versiyonu, üretici tarafından açıklanan 750 kilometrelik menzilin yalnızca yüzde 65.5’ine ulaşabildi. Aracın tek şarjla gerçekte 492 kilometre yol alabildiği tespit edildi.

Xiaomi YU7, menzil vaadini karşılayamadı

Test, 21 inç jantlı YU7 Max ile gerçekleştirildi. Lastik basıncı 2.9 bar olarak ayarlandı ve sürüş modu “Konfor” konumuna alındı. Kabinde sadece sürücü ve bir yolcu yer alırken, klima sıcaklığı 23–24 derece aralığında sabitlendi.

Dış ortam sıcaklığı 30 derece olarak ölçüldü. Araç, yaklaşık 100 km/s sabit hızla 84 kilometrelik dairesel bir güzergahta test edildi. Test boyunca araç toplamda 492 kilometre yol kat etti. Bu mesafenin 483 kilometresi göstergedeki menzil sıfırlanana kadar, kalan 9 kilometresi ise batarya tamamen tükenene kadar devam etti.

Xiaomi’nin CLTC (China Light-Duty Vehicle Test Cycle) standardına göre açıkladığı 750 kilometrelik menzilin, gerçek kullanım senaryosuyla arasında 258 kilometrelik bir fark bulunuyor. CLTC döngüsünün Avrupa merkezli WLTC (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Cycle) standartlarına kıyasla daha iyimser sonuçlar verdiği biliniyor. Ancak YU7 Max’teki fark, bu farkın ötesine geçen bir sapmaya işaret ediyor. Bağımsız testin verilerine göre aracın ortalama enerji tüketimi 100 kilometrede 20.2 kWh olarak kaydedildi.

Şarj performansı ise testlerde dikkat çeken bir diğer unsur oldu. Aracın bataryası 0’dan %100 seviyesine 37 dakikada ulaştı. %5’ten %70’e ise yalnızca 14 dakikada şarj edildi. Bu değerler, YU7 Max’in hızlı şarj altyapısının güçlü olduğunu ortaya koyarken, menzil konusundaki sapma kullanıcıların beklentilerini yeniden değerlendirmesine neden olabilecek büyüklükte görünüyor.



Haber Kaynak Linki

Related Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir